Review | EPHYRA


- 1 Ogos 2017 -

Assalamualaikum.

Hhmmm.. (",)

Produk penjagaan kulit yang Aku gunakan sekarang ni terasa tak memberikan kesan seperti ketika mula-mula menggunakannya dulu. Tak nak la sebut apa brand yang dah tak berkesan tu okey. Walaupun tak berkesan Aku masih gunakan sampai habis sementara survey penjagaan kulit yang lain. Ada 3 jenama yang menarik perhatian Aku *tapi tak nak sebut la brand  lain tu. hohoho* termasuk la EPHYRA. Masa ni konflik teruk antara hati dan fikiran. Hati cakap "Okey beli la.." Akal pulak kata "Nanti dulu la.. Pilih betul-betul.. Jenama yang ni ke yang satu lagi okey ek?" Stresss! (x_x) Perempuan, biasa la kan. Nak pilih satu-satu benda tu memang payah. Kannn? Hehehe. 




EPHYRA ni berhantuuu! (-,-)"

Setiap kali tengok duta EPHYRA - Memey Suhaiza kat FB/Insta, dalam hati ni mesti " Wow cantiknya la kulit Memey.." Tapi masih ragu-ragu nak beli ke tak (",) Hari ni Aku beli barang dapur kat Mydin. Siap beli barang terus tuju ke kereta. Tiba-tiba, ternampak EPHYRA terpampang kat satu kedai kosmetik. Terus terbayang kulit Memey yang bersih, gebu, glowing tuuu. Tak sedar Aku dah masuk dalam kedai tu minta satu set EPHYRA + bayar! Masuk dalam kereta baru sedar dah terbeli. Melangun kejap. Hahaha. Ok dah beli kan? Maka inilah set penjagaan kulit baru pilihan Aku. Tak sabar nak guna dan tengok hasilnya. Boleh jadi macam Memey tak? Jeng jeng jeng!



Intro - Jenis Kulit 

Sebenarnya.. Aku tak berapa okey dengan rutin tepek krim bagai kat muka. Tak ada masa + leceh = Malasss! (x_x) Tapi setiap kali tengok cermin, nampak muka sendiri yang suram, kusam, jerawat, garis halus, pori-pori membesar, parut, mata lebam, kulit kasar, berminyak buatkan Aku rasa rendah diri + hilang keyakinan berdepan dengan orang ramai = rasa TAK CANTIK. Dan perasaan tu boleh menimbulkan STRESSS! Kat bawah adalah gambar Aku sebelum EPHYRA. Gambar kiri - calit bedak sikit + lipstik. Gambar kanan tanpa mekap langsung *klik imej untuk besarkan gambar* Nampak tak? Hhmmm.. Harap EPHYRA dapat merwat masalah kulit Aku ni. Perempuan mana yang tak nak cantik kan? OK tepek jangan tak tepek! ISTIQOMAH (-,-)" Insha Allah selepas 3 atau 7 hari Aku akan sambung entri ni untuk kongsi testimoni selepas EPHYRA. Moga hasilnya positif. Tungguuu!





27 Ogos 2017 - Testimoni/Review

Assalamualaikum.

Pergghhh lambat betul Aku sambung entri ni kan? Selepas 3 atau 7 hari konon.. *Hehehe* Biar lambat asalkan hasilnya positif. Dah 27 hari berlalu sejak Aku mula gunakan EPHYRA. Okey ke okey? Jeng jeng jeng! Okeyyy hasilnya sangat la positif. Suka sangat! Perubahan yang ketara pada muka Aku - kulit semakin bersih, halus, licin, lembut, lembap, cerah, parut jerawat/jeragat pudar, liang-liang roma mengecil halus, tak berminyak lagi. Aku dapat rasa + tengok perubahan tu hanya dalam masa 9 hari je. Aku 'terpaksa' katakan EPHYRA adalah rangkaian penjagaan kulit TERBAIK yang pernah Aku guna. SERIUS! Kulit muka Aku juga nampak flawless  & glowing walaupun tanpa mekap.



Menggunakan EPHYRA
*cara Aku*


EPHYRA Skin Bar - sabun ni Aku guna bukan 2x sehari tapi berkali-kali. Setiap kali nak solat, Aku akan cuci muka dengan EPHYRA Skin Bar ni walaupun tak ada mekap kat muka *aku tak suka mekappp!* Setiap kali cuci tu kulit terasa bersihhh, freshhh, halus, lembut, tegang plus wangi juga! Mula-mula pakai sabun ni kulit bertukar jadi merah semasa gosok muka. Bila dah cuci bersih merah pada kulit tu hilang, tak nampak pun pada pipi. Tapi Aku tetap guna. Mungkin itu kesan tindakbalas kulit dengan bahan-bahan dalam EPHYRA Skin Bar. Lama-lama kesan merah tu tak ada lagi bila Aku cuci muka, kecuali pipi sebelah kiri masih ada sikit mungkin sebab masih banyak kesan jeragat.





EPHYRA Skin Nano - Serum ni Aku tepek waktu malam je sebelum tidur. Pagi/siang Aku tak tepek pun walaupun disarankan tepek 2x sehari yakni pagi dan malam untuk kesan yang lebih baik. Serum ni tak berminyak, cepat menyerap ke dalam kulit, tak melekit dan wangi lembut je bau dia. Kesan yang Aku dapat rasa + tengok = garis halus *kedut kottt* kat dahi makin halus/hilang, kulit tegang, kulit putih/cerah. Paling paling paling best, EPHYRA Skin Nano ni berjaya kurangkan kesan mata panda + sembab yang bertahun-tahun Aku cuba atasi/rawat. Bukan setakat berkurangan tapi kesan mata panda dah hilang, tak nampak lagi. Rupa Aku nampak berbeza tanpa mata panda okey! (^_^) Produk yang Aku gunakan sebelum ni tak pernah pun kurangkan atau hilangkan masalah mata panda Aku. Tapi EPHYRA.. HASILNYA LEBIH DARI APA YANG AKU FIKIR, INGIN, BAYANGKAN. Tak sangka sangat!





EPHYRA Skin Snow - Krim ni Aku tepek waktu pagi/siang je. Malam Aku tak tepek pun walaupun disarankan tepek 2x sehari untuk kesan yang lebih baik. Krim ni tak melekit, tak berminyak, wangi gila bau dia. Lepas cuci muka dengan EPHYRA Skin Bar lepas tu sapu krim EPHYRA Skin Snow ni, kesegaran kulit terasa berganda, nyaman, lembut je kulit. Kesan penggunaan EPHYRA Skin Snow ni, kulit kusam/mati sebelum ni bertukar jadi lebih bersih, cerah, ada la nampak 'cahaya' sikit kat kulit (",) Warna kulit muka makin sekata, putihkan kulit sikit, kulit rasa lembut dan lembab, flawless. Ok, walau hiperaktif macam mana sekalipun Aku pada hari tu + berpanas berpeluh, muka tak berminyak teruk macam sebelum ni. Tak 'terbakar' teruk walaupun lama terdedah pada cahaya matahari.


BERSAMBUNG LAGI..


No comments :

;